סוני משנה שוב את כללי המשחק ומציגה את מצלמת הפול פריים הראשונה בעולם עם חיישן ורטיקלי מהפכני. כמה יצרניות צפויות להצטרף לטרנד החדש שמתחילה ענקית הצילום מיפן?

כשסוני רוצה לשנות את כללי המשחק ולעשות היסטוריה (והיסטריה...) בעולם הצילום, היא מתחילה הכול מהתחלה ומציגה את מצלמת Sony FX4 V. וכמו שכבר ניחשתם, האות V מייצגת את המילה Vertical. מה זה אומר? שתתחילו לשכוח מצילום אופקי מסורתי ותתרגלו לצילום אנכי, בדומה לסמארטפון – אבל עם חיישן Full Frame מקצועי כמו שרק סוני יודעת לייצר, עם גוף מקצועי ונתונים מרשימים כמו בדגם FX3 המציג יכולות צילום קולנועי בגוף קטן ומתקדם מסוגו.
למצלמה המהפכנית של סוני חיישן ורטיקלי Exmor R BSI CMOS Full Frame עם רזולוציה של 12.1MP, המשודך למעבד תמונה BIONZ XR. בדומה ל-FX3, השילוב של שניהם יחד מאפשר לצלם וידאו באיכות מדהימה של UHD 4K ובדגימה של 10-bit 4:2:2 עם קובצי Raw באיכות bit-16. בנוסף, תיהנו מפוקוס מהיר ומדויק ויכולות עקיבה מרשימות הודות למערכת פוקוס היברידית.
החיישן האנכי מאפשר לצלם גם בתנאי תאורה קשים עם טווח רגישות של ISO 80-409600, לצד טווח דינמי של 15 סטופים ומייצב תמונה עם חמישה צירי ייצוב. בנוסף, כוללת Sony FX4 V שליטה מלאה בצבעים ובגוונים ומצב
S-Cinetone כמו במצלמות VENICE, FX9 ו-FX6. המצלמה מיוצרת מסגסוגת מגנזיום, וההברגות המובנות בגוף מיועדות להתקנה בכלובים. בנוסף, קיימת גם בדגם FX4 V החדש אפשרות להרכבת ידית נשיאה עם זוג כניסות XLR לחיבור מיקרופונים.
ואחרי המהפכה האמיתית הזו בעולם הצילום, נשאר רק לתהות: כמה יצרניות צילום תצטרפנה למהלך של סוני? כשפנסוניק הציגה ב-2008 את מצלמת המירורלס הראשונה Lumix DMC-G1 אף אחד לא התרגש יותר מדי. אבל עובדה שהיום יותר ויותר יצרניות נוטשות לחלוטין את מצלמות ה-DSLR המסורתיות ושוקדות על שכלול ופיתוח מצלמות מירורלס קטנות ומתקדמות, בטח כשתחום ה-AI מתפתח במהירות מסחררת. כך גם עם FX4 V החדשה של סוני, שהבחינה בהעדפות הצילום האנכי הרבה לפני כולם, והחליטה לקחת אותו כמה צעדים קדימה. אנחנו ב-ABS נישאר מעודכנים ובקרוב נפרסם מועד מדויק להזמנה מוקדמת אצלנו באתר!